Zasady prawidłowego odżywiania. Co jeść i pić.

Zasady prawidłowego odżywiania

Zasady prawidłowego odżywiania

Warto poznać kilka zasad prawidłowego odżywiania !

  • Bardzo ważne jest aby nie przejadać się.
  • Ograniczyć ilość zjadanego mięsa a zwiększyć ilość warzyw i owoców.
  • Warzywa powinny być spożywane na surowo lub gotowane na parze, aby traciły jak najmniej składników odżywczych.
  • Warto pić wodę aby oczyszczać nasz organizm. Minimalne zapotrzebowani wynosi 1 -1,5 l na dobę.
  • Ograniczyć tłuszcze zwierzęce na korzyść tłuszczów roślinnych, które nie zawierają cholesterolu.
  • Nie przejadać się słodyczami. Należy ograniczyć również cukier. Herbatę można osłodzić miodem lub spróbować wypić gorzką. Wcale tak źle nie smakuje. Pijąc gorzką herbatę możemy poczuć jej prawdziwy smak, który zmieniamy podczas słodzenia cukrem.
  • Dla dobrego trawienia zjadać jeden produkt np. w trakcie obiadu najpierw surówkę, potem mięso i kartofle lub ryż, kaszę w zależności od dobranych dodatków.
  • Warto w kuchni stosować przyprawy trawienne: pieprz naturalny i ziołowy, kminek, majeranek, cząber, czosnek, chilli.
  • Nie należy pic zbyt gorących płynów ani spożywać gorących pokarmów.
  • Nie objadać się przed snem produktami ciężkostrawnymi, smażonymi. Nasz organizm męczy się w nocy z trawieniem zamiast odpoczywać. Wpływa to także na jakość naszego snu, budzimy się zmęczeni, senni, często z bólem w podbrzuszu.

Picie wody zdrowia doda !

Do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu jest nam potrzebna woda. Minimalne zapotrzebowanie na wodę wynosi 1-1,5l na dobę. Ilość ta ulega wahaniom w zależności od wielu czynników: wieku, wysiłku fizycznego, temperatury otoczenia. Wodę także otrzymujemy w połączeniu z produktami spożywczymi. Ważne jest również, jaką wodę pijemy. Powinna posiadać oprócz związków wodoru i tlenu, również wiele składników mineralnych i mikroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Są to m.in. wapń, potas, sód, magnez.

Woda nie może zawierać substancji chemicznych, szkodliwych dla zdrowia ludzkiego. Tymczasem narastające skażenia środowiska, zanieczyszczenia powietrza, gleby, rzek nie wpływają dobrze na jakość wody. Wiele osób chcąc poprawić jakość płynącej wody z kranów, korzysta ze specjalnych filtrów. Trzeba jednak pamiętać, że spełniają one swoją funkcję tylko wtedy gdy są często czyszczone przynajmniej raz w tygodniu i wymieniane gdy zachodzi taka potrzeba. Najlepszą wodą do picia jest woda mineralna, którą wydobywa się z głębi ziemi. Nie jest ona narażona na zanieczyszczenia tak jak zbiorniki powierzchniowe.

Picie wody sprzyja lepszej przemianie materii, powstrzymuje apetyt i podjadanie między posiłkami. Nie zawsze potrafimy odróżnić głód od pragnienia. Gdy poczujemy głód godzinę po spożytym posiłku warto wypić szklankę wody, może być z cytryną. Nasz organizm nie jest głodny tylko spragniony lecz w takich sytuacjach najczęściej sięga się po jakąś przekąskę. Woda wypłukuje z naszego organizmu szkodliwe toksyny, które są przyczyną wielu chorób i osłabienia naszego organizmu.

Warto także wiedzieć, że picie wody ma zbawienny wpływ na naszą skórę, zwłaszcza osobom o skórze suchej, wrażliwej. Nasza skóra potrzebuje pielęgnacji ale nie tylko od zewnątrz. O wiele lepiej będzie wyglądać kiedy nawilżymy ją także od środka. Skóra będzie delikatna, nawilżona, bez oznak zmęczenia i wysuszenia. Każdy z nas powinien w trakcie dnia znaleźć czas na picie wody, która nie zaszkodzi tylko poprawi jakość naszego zdrowia. Warto zamienić mocną kawę, herbatę, napoje gazowane na wodę mineralną. Gdyż nic nie gasi pragnienia lepiej niż woda. Wybieram wodę.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *